Hoe komen mijn heupen zo breed?

Ons skelet is -in grote lijnen- bijna hetzelfde, toch? Hoe komt het dan dat mijn heupen zo breed zijn? Ik heb een smalle taille, 2 a 3 maten kleiner dan m'n heupen, waar komt dit door?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik weet waar dat laagje vet vandaan komt :$ :$ maar de breedte.. Niemand in de familie (voor zover ik ze ken) heeft dit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

Het ideale vrouwenfiguur benadrukt een smalle taille en stevige heupen. Geheel toevallig komt dat in onze tijd overeen met wat artsen ook het gezondst vinden. Het betekent namelijk dat de verhouding tussen middel en heupen uitkomt op 0,7 of minder. Medisch onderzoek laat zien dat het samengaat met een grotere vruchtbaarheid en minder kans op het krijgen van chronische aandoeningen zoals hart- en bloedvatziekten.
Onderzoekers denken dat het een kwestie van hormonen is. De vrouwelijke hormonen – de oestrogenen - zorgen voor wat meer vet op de heupen en borsten bij een smalle taille. Jij hebt een gezond zandloperfiguur!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé, bij mij is die verhouding 0.70! Dat geeft me dan toch weer zelfvertrouwen. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verhoudingsverschillen tussen mannen en vrouwen komen helemaal niet alleen maar door de vetverdeling.
Ook het bekken is bij vrouwen meestal breder dan dat van mannen. Dit vanwege de grotere doorgang die nodig is voor babietjes.
De vetverdeling speelt ook mee, maar de vraagsteller zou door dit onvolledige antwoord niet de juiste indruk krijgen van de oorzaak. Daarom -1

Andere antwoorden (2)

Omdat je als je zou bevallen ,en je hebt niet van die brede heupen, je baby er niet uit zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar denk jij dan dat een baby uit wordt geboren (behalve bij een keizersnee)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen alsof het niet klopt. De heupen zijn de randen van het bekken. En een breder bekken betekent vaak ook een grotere doorgang door het bekken.
Cynlover heeft dus eigenlijk gewoon gelijk.
Maar misschien weet jij zelf niet waar een baby uit wordt geboren Amadea?
Het skelet kan in breedte verschillen. dat is afhankelijk van je genen. En misschien zie je het niet in je directe familie maar het kan ook een generatie hebben overgeslagen. Of het valt niet op.
En daarnaast het het ook te maken met je vet opbouw. dat is ook genetisch bepaald.

Kortom dankzij je genen heb jij mooie ronde vrouwelijke heupen. en wees er maar blij om, want kijk maar om je heen op straat en zijn genoeg meisjes met compleet geen vorm in hun hele lijf