Zijn de smaken van voedsel en drinken voor alle mensen het zelfde?

Moelijk uit te leggen maar....
je leert als kind hoe iets smaakt en wat het is, maar is die smaak voor iedereen het zelfde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Moeilijk te zeggen, hetzelfde met kleuren. De blauw die ik heb leren blauw te noemen, zou iemand anders wel als de kleur kunnen zien die ik groen noem. Gras is groen, maar wat is groen.

Al is het bij smaken dat bijvoorbeeld zoet aantrekkelijk is voor de mens, bitter niet en ik denk niet dat bitter makkelijk aan te leren is als iets lekkers in plaats van zoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee,bijvoorbeeld met verse koriander
de een proeft een heerlijke peterselie-citroenachtige smaak,de anderzeep of vieze oude rommel of zelfs wantsen. De plant staat erom bekend,om dit verschil van smaak,maar het ligt aan de mens die het proeft,en dat schijnt genetisch bepaald te zijn.
Dit is slechts een voorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook zijn er mensen die geen bitter proeven,die noemen ze'bitterblind'.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Plusje. Verder kan je eigen smaak ook nog in je leven veranderen. Door bijvoorbeeld bepaalde medicijnen kan je dingen anders gaan proeven.