Hoe geef ik aan dat (delen van) organismen in het algemeen een vorm hebben die past bij hun functie?

Voor biologie heb ik een aantal eindtermen gekregen die ik moet kennen voor mijn meesterproef. Een van de eindtermen is: 'aangeven dat (delen van) organismen in het algemeen een vorm hebben die past bij hun functie. '
Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Misschien moet je overeenkomsten zoeken bij verschillende organismen. Bijvoorbeeld viervoeters lopen op viervoeten (dooddoener:-) en de botstructuur van de poten van verschillende dieren naast elkaar leggen. Je kunt dan zien dat de functie (lopen) wordt gerealiseerd met verschillende structuren maar wel met hetzelfde basis ontwerp.

Misschien kun je hier iets mee.