Van de hogere planten: Succulenten, oftewel: Cactussen. Als je ook eencellige planten meerekent zijn het algen die in gedroogd staat jaren kunnen overleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cactus kan erg lang tegen water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*zonder ipv tegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet allemaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*de algemene cactus
de roos van jericho.
die kan je rustig een jaar bewaren achterin je kast.
geef je hem dan weer water, dan zal hij weer groen worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.augustinusparochie.nl/spiritualiteit/overwegingen/ambro034.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Een lidcactus kan ook best een poos zonder water,
als je hem eenmaal weer water (met voeding) geeft, gaat hij vaak bloeien! (als beloning?)
Bij de Ikea verkopen ze net echte bamboeplantjes,
ik werk op een school waar de plantjes wel eens worden vergeten.... bij deze nepplantjes geeft dat niet,
en soms kunnen we ons er met zijn allen in de klas over verbazen, dat dit écht een nep plantje is, en dus geen water nodig heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cactus hoef je maar 1x in de maand water te geven (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle vetplanten.
Dat zijn planten met van die dikke harde blaadjes.
Ze staan vaak samen met cactussen in zo'n plantenstukje bij de Bloemist.
Hoeven maar 1x per maand water te hebben.
Ik heb zelf een hele grote waar ook nog rode bloemetjes uitkomen aan de uiteindes van de blaadjes.
Ik weet helaas de naam niet.
Het is een hangplant.
Misschien is de beschrijving genoeg als het je wat lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een lidcactus bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Hippo
Ja,ik weet het weer,dat is idd een Lidcactus.
Ik weet die namen niet altijd:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Foei :-)
Ik zou zeggen de cactus omdat ik niet zo enorm veel plantenkennis heb maar er was een of andere bloem die nog langer kan. Maar de cactus die in de woestijn voorkomt kan misschien nog wel langer. (ik ken zijn naam niet.) Deze cactus heeft extreem veel wortels die heel diep in de grond gaan en ook heel breed liggen. (een van de redenen waarom je meestal geen 2 cactussen vlak naast elkaar ziet staan.) De cactus heeft ook hele dikke stengels waar weet ik veel hoeveel liter water in kan worden opgeslagen. De bladeren zijn ook heel dik, bij de cactus zijn dit vaak de stengels, waar ook nog wel wat water in kan. De cactus is meestal zo dik dat het water dat er in zit niet zo goed kan verdampen ondanks de hitte. Snij er maar eens eentje open (als je hem tegenkomt) er stroomt dat behoorlijk wat liters water uit, dat je zal verbazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van kunststof, die hoef je alleen maar af te stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zijn op een gegeven moment toch ook niet meer mooi?
Planten die in een warm klimaat leven moeten goed water vast houden. Dat zijn dus cactusen. Deze hebben een dik laagje. Alle planten met dit laagje zijn heel lang tegen uitdrogen beschermd. De naalden aan cactusen zijn er om dieren afteweren die het water willen hebben.
Dus zoek naar deze planten en je hebt er echt weinig omkijken naar. een keer in de maand een beetje en het is voldoende. staat het in de volle zon. dan mischien net iets vaker. dit kan een beetje op gevoel.

Toegevoegd na 1 minuut:
met een beetje bedoel ik een beetje water