hoe lang kunnen landschildpadden zonder water en eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
14.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot dat ze dood gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doet je naam eer aan kleine viezerik.

Antwoorden (2)

Om dit te kunnen beantwoorden zou je moeten weten om welk soort het gaat.
Veel landschildpadden gaan in een winterslaap en dan eten en drinken ze bijna een half jaar niet.
Sommige gaan veel korter in winterslaap en de tropische soorten gaan natuurlijk nooit in winterslaap, maar mogelijk wel weer als er een lange droge perioden voorkomt, maar dan heet het geen winterslaap.
Ook is het afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
is het gloeiend heet, dan hebben ze eerder water nodig dan in een koele omgeving enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna volledig.
In één ding ben ik met mijn voorganger eens, we dienen eerst te weten om welke soort landschildpadden het gaat.

Er zijn soorten die nagenoeg nooit drinken en er zijn soorten die zelfs in een redelijk vochtig klimaat gehouden moeten worden, deze hebben volop te drinken in de buurt en doen dat dan ook.

Eten doen ze allemaal, de schildpadden uit het gematigd klimaat (en dat zijn echt niet zoveel soorten) kunnen een aantal maanden (ongeveer 6) zonder eten en drinken als ze in winterslaap gaan, voorwaarde is dan wel dat ze op een koude droge plek liggen.

Als jij kunt aangeven om welke soort het gaat kunnen wij jou exact vertellen wat het dier nodig heeft.