Hoe werkt het me de navelstrenf van dieren, hebben ze die uberhaupt wel??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe krijgt een foetus van een zoogdier anders voedingstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je toch 16 moet zijn om zo'n vraag te kunnen stellen. Nooit opgelet bij biologie?

Het beste antwoord

Jazeker hebben zoogdieren ook een moederkoek incl navelstreng. Na de geboorte wordt dit door sommige dieren opgegeten. Ik heb dit laatst kunnen aanschouwen bij mijn kat die 4 jongen kreeg. Ze knabbelde de navelstrengen door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord, en leuk verteld dat je dit wist door je eigen huisdier :)

Andere antwoorden (2)

Ja die hebben alle zoogdieren. Ik denk dat de moeder die doorbijt na de geboorte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alle zoogdieren hebben een navelstreng.

De navelstreng (Latijn: funiculus umbilicalis) is een extern orgaan, een soort buis waarin een aantal bloedvaten lopen, waardoor een foetus in de baarmoeder van de moeder verbonden is met de placenta. [wikipedia]

In andere woorden: Jonge dieren worden door de navelstreng gevoed. Zoogdieren hebben een navelstreng. Maar ook bv haaien hebben een soort van navelstreng: Haaienjongen zitten aan een eizak vast tijdens de ontwikkeling, via een buis die het voedsel aanlevert. Het systeem is iets anders, maar je zou het daar dus ook als navelstreng kunnen beschouwen.