Samenstelling zweet per liter
Natrium
1200 mg

Chloride
1000 mg

Kalium
300 mg

Calcium
160 mg

Magnesium
36 mg

Zink
1,2 mg

IJzer
1,2 mg

Mangaan
0,06 mg

Koper
0,06 mg

Melkzuur
1500 mg

Ureum
700 mg

Ammoniak
80 mg

Fosfaten / sulfaten
40 mg

Pyrodruivenzuur
40 mg

Vitamine C
50 mg

De rest is water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is de gemiddelde samenstelling van zweet per liter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het voor je gezondheid gaan drinken !

Andere antwoorden (3)

Vocht en zout ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna 100% is water en een beetje zouten, dat is allemaal ruikloos, en de vrijwel onmeetbare fractie vluchtige componenten (oa boterzuur) maken dat je het ruikt EN het rare is dat dat geurcomponenten soms wel lekker ruiken en soms niet

Kom je in een voetbalkleedkamer direct na de wedstrijd en heb je zelf meegedaan vind je het niet eens slecht ruiken, kom je zelf net uit bad en ben je helemaal fris en gepoederd zeg maar, stinkt het vreselijk
amigo
12 jaar geleden
Als de temperatuur in het lichaam te veel stijgt worden de eccriene klieren gestimuleerd. Deze scheiden dan een waterachtige substantie af die de basis van het transpiratievocht vormt. Dit vocht wordt naar de huid afgevoerd. Het laagje vocht dat hierdoor op de huid komt te liggen koelt snel af waardoor ook het lichaam afkoelt.

In reactie op emotionele gevoelens worden de apocriene klieren gestimuleerd. Het transpiratievocht dat door de apocriene klier wordt uitgescheiden bestaat voor een deel uit een olieachtige substantie.

Samenstelling zweet
Zweet bestaat voornamelijk uit water, zout en zuren.
De samenstelling van zweet kan onderverdeeld worden in ongestimuleerd en gestimuleerd, oftewel niet opgewekt en opgewekt zweten.

Dus:
1) de belangrijkste stoffen in zweet zijn water en mineralen.
2) de samenstelling van zweet is niet constant.