Zebravinken komen voor op de savannen van Australië en in het oosten van Indonesië. De stamvorm komt van oorsprong uit Australië. Een andere naam ervoor is dan ook de Australische prachtvink.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Herkomst
Castonotis: Australië maar uitgezonderd het schiereiland van Kaap York, enige kustgebieden in het Oosten, Zuiden en Zuidwesten en Tasmanië.
Guttata; Flores, Soemba, Alor, Timor en de kleine Soenda-eilanden.
De export van vogels uit Australië is al decennia lang verboden. De Australische ondersoort van de zebravink die te zien is in onze volières is daarom al vele generaties in gevangenschap gehouden...