welke rol hebben reptielen in de natuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rol van de mens in de natuur: alles kapotmake dat in de wegkomt!! ( jammer genoeg is dat zo)

Antwoorden (3)

Zij houden de z.g. 'voedselketen' in stand. Niet onbelangrijk in de/onze natuur.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke vraag.

Als eerste is de groep reptielen ouder dan de zoogdieren, zo is de schildpad het oudste nog levende diersoort wat op land leeft.

De rol van de reptielen is dan ook beduidend belangrijker dan er vaak aangenomen wordt.

Ook heden ten dage is het reptiel niet weg te denken uit de natuur en zijn het belangrijke schakels in de voedselketen, de meeste reptielen zijn predators een enkeling is herbivoor.

Zouden we dus de reptielen uit de natuur halen zou er een overschot kunnen ontstaan aan dieren welke prooi zijn voor deze dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze houden de voetselkete in balans. Slangen eten bijna alles het grootste dier wat een slang naar binnen kan werken en een hertenkalf! En zo heb je onder de reptielen echte allereters. Hun ontlasting is erg goed voor de bodem. Ze worden gebruikt als een lekkernij voor andere roofdieren. Maar het allerbelangrijkst waar ze voor zijn is overleven.