Hebben honden muzieksmaak?

Vinden honden het fijner om bepaalde muziek te horen? Of maakt het ze niks uit, en kun je net zo goed willekeurige noten spelen? Of hebben ze misschien liever helemaal stilte?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja honden houden van stilte ,zodat ze btr voor hun wel belangrijke geluiden kunnen horen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke vette +

Het beste antwoord

Op de juiste (of foute ??) muziek gaan ze meehuilen of ze voor weerwolf studeren.

Dat is vooral van die muziek met uithalen (bijv van gitaarsolo's), bij andere muziek zie je dat niet.

Ook is er muziek waar IK van denk dat ze er zenuwachtig van worden (gaan ze zo rusteloos ronddrentelen).

Maar er is ook heel veel muziek die ze niet zo veel doet.

EN, net als bij mensen zullen smaken wel verschillen.

Ik denk dat ze wel gevoelig zijn voor tooncombinaties maar dan vooral voor degene die lijken op geluiden die ze zelf ook maken
amigo
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja ze hebben zeker smaak! Sterker nog ze willen mee zingen, en bewegen op de maat. Geloof je me niet? Kijk maar op you tube

Toegevoegd na 39 seconden:
En als je een eige hond hebt, probeer het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"amigo" Hier beneden,jij hebt volgens mij op alle punten gelijk.
Aan "tyresha" Honden zingen niet mee op de maat van de muziek,wat zij dan doen is janken van de oorpijn,een hond hoord immers 7 keer beter dan de mens? Blazen op een mondharmonica bvb geeft aan iedere hond vreselijke oorpijn;en ja,dan janken ze,van de pijn,veel mensen denken dan dat de honden muzikaal zijn en graag meezingen,maar dat is niet waar,ze janken van de pijn.Weglopen doen ze echter niet omdat ze hun baasje willen plezieren.Wat wel waar is,is dat honden en ook andere dieren graag bepaalde soorten muziek horen,als het maar zonder schelle tonen is.En ja,ik ken ook dat filmpje op op TV waar een hond op de maat van de muziek met de staart mee aan het kloppen is.En dat doe die hond echt niet toevalling,want deze muziek hoord hij wel graag,en dat ritme vind hij geweldig.Het bewijs???De hond jankt niet mee,en hij blijft met de staart in de maat mee kloppen wat bewijst dat hij een goed gevoel voor ritme heeft.Maar,hij jankt niet,en dat zecht alles.
Helaas kon ik dit filmpje op Youtube niet vinden,anders had is het graag hierbij gezet.
Toen er op de radio dat lied kwam"only youuuuuuuuuuuu"
Begon mijn hond ook met een woeeeeeeeeeeee.
Mischien herkende ze wel een soortgenoot,wie weet.
Hier een goed voorbeeld van een hond met echte oorpijn:http://www.youtube.com/watch?v=TW1-euONb08
Good doggy,denkt die man dan.
Maar ja,dieren kunnen ook niet praten hé?
http://www.youtube.com/watch?v=tTt7kdwwYL8&feature=fvwrel
En katten houden niet van water?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=0iXHim3ToQ4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas was er de eerste link die niet open gaat,over die oorpijn...
Daarom zet ik ze hier nog eens:
http://www.youtube.com/watch?v=TW1-euONb08
En ja,zelfs ik krijg daar oorpijn van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=9r2pEdc1_lI
only youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Wouauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu