Weet er iemand of je door vaak met een lage stem te praten (of te zingen) je stembanden zo kunt trainen dat je daadwerkelijk een lager stemt krijgt?

Ik probeer het accent van een bepaalde taal te leren en nu blijkt dat mannen die deze taal spreken over het algemeen met lager stemgeluid spreken. Ik probeer dit te imiteren en vraag me af of je een 'lage stem' kunt trainen. Ik weet van de zangles die ik vroeger gehad heb dat je je stembanden kunt trainen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (2)

Je kunt je stem niet daadwerkelijk lager maken. Wel kun je trainen om lager te gaan spreken dan dat je normaal gesproken doet.
Dat betekent dan niet dat je een andere stem krijgt, enkel dat je hem anders leert te gebruiken.

Toegevoegd na 33 seconden:
Welke taal is dit trouwens? Even uit nieuwsgierigheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amerikaans Engels.
zoals je eigenlijk zelf al zegt, als je bewust lager praat lukt dit. Om het meer te doen is dit een kwestie van ademhaling ed maar dat weet je vast wel van de zanglessen.

Ik denk dat je zeker lager kunt praten dan "normaal" vooral omdat normaal ook maar een soort instelling is die je ooit op hebt gedaan.

Je kunt echter niks veranderen aan je stembanden dus hoe je spreekt ligt altijd binnen je eigen bereik.

en daarvoor geldt dat als je heel dicht bij de grenzen gaat zitten het lastig en vermoeiend is, dus wil je zo laag dat het echt veel moeite kost lukt het niet omdat "te automatiseren"
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het advies!