waarom heet een vlieg vlieg en een mug,wesp of een bij niet die vliegen toch ook?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

De vlieg is naar het sterrenbeeld MUSCA vernoemd,en het sterrenbeeld wesp bestaat niet.

Joop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat het niet het meervoud is van vlieg?
En omdat het geen familie van elkaar is maar geheel andere soorten zijn.

Ik snap of de vraag niet helemaal goed of het is een halve vraag in mijn ogen. Niet lulig bedoeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat het is omdat als alles dat vliegt, vlieg zou worden genoemd dat het nogal verwarrend zou worden. Het is een stuk overzichtelijker als er maar een vliegend ding een vlieg is waarom dan nou specifiek de vlieg is lijkt mij een kwestie van conventie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zag 2 vliegen vliegen. ze vlogen van de weg,weg. er was een bij,bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo lust ik er nog wel een!

Een fiets rijdt en een auto rijdt ook.

M'n ene schoonzoon heet Piet en m"n andere schoonzoon heet Klaas,en het zijn beide schoonzonen.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat deze 5 letters zijn gekozen als zelfstandig naamwoord, behorend bij dit dier.