Hoe heet de zogenaamde plasbuis parasiet?

Ik had ooit begrepen dat er een soort parasiet bestaat dat tegen de plasstraal van een man in kan zwemmen. En dan... zich nestelt meen ik. Maar weet iemand hoe dit beestje heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
fremar
12 jaar geleden
Dacht dat dit een broodje aap verhaal was(is).

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
Maar kan hij tegen de plastraal op bewegen? toch mijn bedenkingen...staat niet in de uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hij kan tegen de stroom inzwemmen. http://mobile.associatedcontent.com/article/353223/the_dreaded_candiru_aka_penis_fish.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bofads.com/stories/candiru.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt +1
Er was ergens vorig jaar een docu over dat beestje.
Ik dacht in eerste instantie dat ze het over een Kangoeroe hadden en vond het al raar (Candiru in engelstalige docu's lijkt heel erg op cangaroo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel zeldzaam, maar er zijn wel gevallen bekend. Enige remedie is: afhakken. Geen fijn idee.