Wie kan mij vertellen wat dit voor kevertje is? Ze zitten met honderden in de tussenwand van onze caravan om het isolatiemateriaal te vermalen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Het zijn geen kevertjes maar wantsjes. Op de onderste foto zie je een nimf van het zelfde wantsje. Ze heten Kleidocerys resedae Familie: Grondwantsen (Lygaeidae)
Ze zijn niet schadelijk, maar kunnen in grote aantallen voorkomen. Vooral in de buurt van berken.
Foto's kun je vinden op m'n site

Groet,
Thijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het de snuitkever.

Op de link staat niet precies hetzelfde soort op de foto maar als je bij google afbeeldingen kijkt zie je bijna dezelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even een duidelijker foto
12 jaar geleden
Het zou een Larinus planus kunnen zijn of een Phyllobius betulinus. Een snuitkevertje dus.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het zou anders één van de kevertjes op de andere site kunnen zijn zoals de Reebruine bladsnuitkever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto's en tekst zijn op deze site hebben een kopieerbeveiliging. Je moet een stukje naar beneden scrollen. Dan hoop ik dat je het kevertje herkent. Heb je anders nog een duidelijker foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de foto. Heb er nog eens goed naar gekeken en ik word alleen maar onzekerder... Er zijn zoveel kevers en niet één die ik er echt op vind lijken.