Met de term man bedoelt men meestal een volwassen man, zoals deze zich, op z'n minst lichamelijk, heeft ontwikkeld in de puberteit. Voor personen beneden de 30 jaar worden de termen 'man' en 'vrouw' in het dagelijks spraakgebruik zelden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je wordt niet automatisch een man; Je moet tegenwoordig zelf besluiten om er een te worden. Het is eigenlijk de taak van je vader en grootvader om van jou een man te maken, maar dat hebben ze zelf ook niet geleerd.Vroeger was er een mannelijk initiatieritueel daarvoor, maar dat bestaat niet meer.
Ik ken een heleboel mannen die allang over de 50 zijn, en nog steeds denken als een klein jongetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Vrijsimpel;

Daar zijn geen regels voor; sommige jongens worden ooit man, maar de meeste mannen blijven altijd jongens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jongen kan in een bepaalde (nood)situatie opeens uitgroeien tot man; daarna wordt hij meestal weer meteen kind.