Hoeveel dagen blijft water geschikt voor vogels om van te drinken als het komt uit een gesloten fles met ijzeren nippeltje?

Plastic fles of doos heeft een slangetje met aan het uiteinde een ijzeren nippeltje. Nippeltje wordt met snavel ingedrukt om water te drinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Water op zich vergaat niet en bederft niet , het blijft duizenden jaren en elfs miljoenen jaren goed, denk aan bronwater.
Als het bolletje steeds het water afstuit en er een flow louter naar beneden is, bederft schoon water in een schoon flesje eigenlijk niet, het bolletje wordt na indrukken immers steeds schoongespoeld, vergelijk het maar met een balpen van goede kwaliteit.

De hydrostatische kolom sluit het balletje af en het flesje blijft druppelen tot het balletje in het rvs tuitje weer schoon is.

Omdat er toch contaminatie op zou kunnen treden raad ik )ook om praktische redenen, het water eens per week of flesje minstens half leeg , te vervangen.

door de steeds kleinere waterkolomhoogte neemt het zelfreinigende vermogen af, zoals ook een balpen pas problemen kan gaan geven als de vulling bijna op is.

Voor dat punt is vernieuwen van de situatie nodig.
Houdt dus ongeveer een week-half leeg aan, wat het eerst bereikt wordt.

Je hoeft je dan geen zorgen te maken.

mijn visie is gebaseerd op jaren bacteriologisch en wateronderzoek, dus pure praktijkervaring.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om het verhaal compleet te maken is het nodig, het vacuum bovenin het flesje te noemen als factor dat het flesje niet leegloopt als het bolletje schoon is en goed afsluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Water rot heel snel, dan gaat het ook stinken. Weet niet of je daar bekend mee bent. Ik zou het toch minstens dagelijks verversen. Een beetje aanlengen met wat cognac, kun je lachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Die laatste zin is echt onzin..
Amadea
12 jaar geleden
De eerste ook: heb jij wel eens verrot water gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad! Net zoiets als bedorven stroom...