Als ik de bovenste foto zo bekijk, zou ik zeggen, het is een distelsoort. Maar bij de onderste ben ik daar niet meer zo zeker van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien uitgebloeide brunel/bijenkorfje, waarbij door droogte het blad eerder is verdroogd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in ieder geval een lipbloemige, familie van de dovenetel.

Ik denk in de richting van de andoorns, en daarvan lijkt de bosandoorn het meest op deze plant, als ik kijk naar de kelk, met die lange tanden en prachtige kleur.