Wat is dit? Een schelp of een tand?

Mijn ouders zeggen dat het een schelp is, maar volgens mij is het een tand van een vis. Het kettingje komt uit Spanje. Heb foto's gezocht van haaientanden, daar lijkt het wel op, al is deze tand (?) kleiner en dunner. Kan iemand mij vertellen wat het is!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is inderdaad een haaientand maar waarschijnlijk wel nep. Ik weet niet waar je woont maar als je het leuk vindt kun je op het strand van Cadzand (Zeeuws-Vlaanderen) naar haaientanden zoeken. 's Ochtends voordat het strand volloopt is langs de vloedlijn succes verzekerd. Ergens voor de kust ligt een enorm pre-historisch haaienkerkhof en de tanden spoelen daar aan. Zelfde vorm als op jouw plaatje maar dan donkergrijs en in verschillende afmetingen. Enorm verslavend dat zoeken :-). Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, en met 's ochtends bedoel ik dan iets van 07.00 uur of eerder :-)!

Antwoorden (3)

het lijkt mij een haaientandje ?
Een schelp lijkt mij altijd hol voor het te huizen wezentje

Foto is wel wat vaag
12 jaar geleden
Het moet een haaientand voorstellen. Is het aan de zijkanten wat gekarteld? En ik noem het bewust dat het een tand moet voorstellen, want ze zijn niet echt.
Deze worden inderdaad veel verkocht in Spanje, maar ook richting de Caribbean, van die kraampjes en straatverkopers, willen de toeristen doen geloven dat ze een echte haaientand hebben gekocht.

Check via onderstaande link, dan kom je er snel achter dat het geen echte haaientand is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is overduidelijk een haaientand,een leuk exemplaar in een mooi armbandje.Of het nu echt of nep is,is niet belangrijk,jij vind het leuk en draagt het met plezier en daar gaat het om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt Marjoleintje! +
Haaientanden kunnen ook klein zijn. dit is een haaientand waarschijnlijk