Kan iemand mij vertellen wat dit is? Het is afkomstig van mijn katten en ziet er niet fris uit!

Ik wil graag zeker weten dat het een deel van een beest is ofzo en niet van mijn katten zelf, dat ze ziek zijn of zoiets. :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Ik zeg dat het niet de lever is, maar een maagje. Er is mij verteld dat katten de maagjes van muizen (en misschien ook wel van andere dieren) niet opeten. Deze laten ze vaak ergens liggen, dan lijkt het op een "geschenk" maar ondertussen vind de kat het gewoon niet te vreten.

http://www.twolefthands.nl/Kat/page4/Hildo's%20kat4.htm
Op deze site staat een afbeelding van iemand die ook denkt dat het de maag is.

Dit is een afbeelding van een rat, maar ik vind dat bruine ding meer op het "ding" bij jou op de vloer lijken dan de lever.
http://nl.wikibooks.org/wiki/Dierengids_rat/Anatomie
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dat is afkomstig van (waarschijnlijk) een muis.
Ik heb het hier regelmatig op het terras als cadeau van de katten
is geloof ik de lever (anders de nieren ofzo)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gok maar op een muis ;-)
Dit is heel waarschijnlijk de lever. In roedels zoals wolven wordt dit enkel gegeten door de leider. Dat poeslief dit komt aanbieden, beschouw het als een compliment en wees zeker dat je de leider bent omdat ze het beste deel van de prooi aan jou overlaat.

Toegevoegd na 3 uur:
Edit: ...waarschijnlijk de lever van een MUIS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor dit antwoord heb ik per abuis een min gegeven,ik benadruk dat het een abuis was.
Ik wilde een + geven en dat heb ik dan alsnog gedaan ook.
Want dit wat echt wel een zeer goed en mooi antwoord.