hoeveel dieren worden jaarlijks vermoord in het krugerpark?

voor mijn dochters spreekbeurt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet ze dat zelf maar opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door mensen of door andere dieren, dat gebeurt daar ook nogal regelmatig.

Antwoorden (2)

Ik heb enkel iets gevonden over neushoorns die jaarlijks gedood worden door stropers.

Neushoornstroperij is de grootste uitdaging. Kruger Nationale Park is het grootste doelwit met in 2010 niet minder dan 333 neushoorns die werden gedood voor hun hoorn. In 2009 waren dat er 122 en in 2008 nog 83.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stropers hebben in het Kruger Nationaal Park het voorbije jaar een totaal van 94 dieren gedood, met inbegrip van 20 witte neushoorns.

Verder op de lijst van gestroopte dieren in het park waren 35 impala's, 15 buffels en 3 leeuwen. Minister van Milieu en Toerisme Martinus Van Schalkwijck bracht dit ter kennis aan het parlement op vrijdag.

De lijst is onlangs opgesteld en werd opgemaakt aan de hand van verzamelde gegevens tussen 1 april van 2006 en eind maart 2007. Andere dieren op de lijst zijn oa. vier zebra's, drie waterbokken, één olifant en een krokodil.

De minister hoopt hiermee het probleem te kunnen aankaarten om zo voldoende middelen vrij te krijgen om de instandhouding van het park te kunnen garranderen en het probleem van stropers aan te pakken.
fremar