Hoe komt het dat er nooit eens dezelfde gezichten op aarde komen? Op een gegeven moment houdt het toch op met combinaties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (7)

Het is oko niet zo dat er geen gelijke gezichten (Of nagenoeg gelijk) zijn. Uiteraard is elke 'variabele' van het gezicht in oneindige variaties mogelijk (welke kleur blauw is nou gelijk aan de volgende kleur blauw). Toch zijn er heel veel zogenaamde dubbelgangers: http://www.chaima.nl/mode-kleding/55590-beroemde-dubbelgangers.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het al voor gekomen met iemand van honderden jaren geleden ook geb je lookalikes maar uiterlijk heeft ook temaken met de omgeving en je eten enzo dus al zou alles het zelfde zijn dan zie je er nog anders uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat families heel erg verschillen, met DNA en gen enzo. Daarbij is er ergens in de wereld of vroeger misschien vast wel iemand die heel erg op jou lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn maar 12 muzieknoten. Toch zal er altijd nieuwe muziek zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel goed voorbeeld!
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I
http://www.youtube.com/watch?v=JdxkVQy7QLM
http://www.youtube.com/watch?v=sgjlUKK43_8 of dezelfde.
fenotype = genotype + milieu
dat wil zeggen hoe je eruit ziet wordt bepaald door je genen en door je leefomgeving.

het stukje milieu kan je gezicht veranderen door verbranding, littekens, extra puistjes etc.
alleen daarvan zijn al heel verschillende soorten en maten te verzinnen, die je gezicht flink kunnen veranderen.

het stukje genotype heeft mogelijk nog veel meer combinatie's. 20.000 genen zijn er al bekend en er zijn er waarschijnlijk nog veel meer. Deze hoeven niet allemaal tot uiting te komen daarom zorgen deze meer dan 20.000 genen voor veeeeel meer dan 20.000 mogelijkheden.

dit zorgt samen voor bijna ontelbare mogelijkheden. Maar er is inderdaad ook afentoe iemand die wordt geboren, die hetzelfde fenotype heeft als een al bestaand persoon.

dit is beide is eigenlijk een klein wonder. Allereerst dat er zoveel mogelijkheden zijn, en ten tweede dat er soms dan toch een look a like wordt geboren. (natuurlijk is dit gewoon kansrekenen)

zie voorbeeld look a like bin laden bij bron

Toegevoegd na 1 uur:
het verven van haren, het scheren knippen van baar, snor of haren. Dergelijke dingen vallen ook onder het kopje milieu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Mooi volledig antwoord, zorgvuldig verwoord. Petje af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je
vind k altijd leuk om te horen:P
Alleen bij eeneiïge tweelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom kun je ook wel eens een "dubbelganger" tegenkomen. Er zijn wel gezichten die erg op elkaar lijken.