Alle primaten slapen af en toe op hun rug. Sommige ook wel eens op andermans rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha, +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk Moolkeesje+

Andere antwoorden (5)

Nee hoor, mijn hond slaapt ook zeer geregeld op zijn rug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, is een hond ook een zoogdier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mijne wel....zeggen ze.... maar hij zoogt niet, want hij is een hij....dus, bladieblaaaaat ;-))))
Dank aan alle plussers!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ie niet zoogt, snurkt ie zeker wel? En welk merk is het?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel ja, als een ouwe vent, hetgeen hij ook is ;-)))
Een zwart/gemêleerde langharige Hollandse herder: coupe soleil eigenlijk.
Nee leeuwen soms ook. Het is wel een hele kwetsbare positie dus je ziet het alleen bij dieren die zich veilig voelen. Bv omdat zij de hoogste in de voedselketen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doen alle honden wel eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn katten en honden slapen ook op hun rug, niet altyd maar wel vaak. Dus nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord hierop is nee!
er zijn een heleboel zoogdieren die dit doen, maar dit kan allerlei verschillende oorzaken hebben.
-Een mens ligt namelijk vaak tijdens zijn slaap op zijn rug, want dit voorkomt vaak nek en rugklachten.
-Een poes (en vele katachtigen) die op zijn rug ligt met zijn pootjes om hoog, nodigd uit tot spelen of sex.
-een hond die op zijn rug slaapt kan beter dromen.

het klopt dat vooral de dieren doen die aan het eind van een voedselketen staan, want voor andere dieren is dit vaak een stuk gevaarlijker. Op het moment dat een dier aan het eind van de voedselketen zich niet veilig voelt zal hij ook minder snel zo gaan slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik nu waarom mijn kat zo voor het raam ligt.
Ga de vensterbank dan toch maar vol zetten met cactussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, probeert hij het dan nog eens dan is ie prikkelbaar!!
Maar kan ook gewoon speels zijn. En anders is castreren ook een optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is gecastreerd.
Maar ligt zo wel eens als ik thuis kom.
Misschien frustratie dat hij niet naar buiten kon?
Een rood lampje ernaast zetten of zo? Voor de kat dan!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kat doet het niet alleen voor sex of om te spelen hoor. Sommige katten die ik heb gehad, sliepen ook wel eens op de rug. Of lagen lekker in de zon op hun rug.