Als het regent, waarom verdrinken mieren dan niet?

Ik ga er vanuit dat mieren dan niet verdrinken, want anders waren ze vast al uitgestorven.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
2.8K

Het beste antwoord

Regenwater heeft een opening van minimaal 5-7mm nodig om in weg te lopen. Gaatjes van mierenholen zijn kleiner.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze sluiten de deur van hun "hol"?!

Neej ik vermoed dat de druppels te groot zijn om hun hol in te stromen. Ze blijven dus voor/ op de opening liggen. Of misschien moet je hier zelfs de wet van communicerende vaten toepassen om hier het juiste antwoord op te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mieren kunnen niet zwemmen. Maar in de Australische mangroven woont een soort die daarop een uitzondering is: Polyrhachis sokolova. Ze leven onder de wortels van bomen en als het vloed is zwemmen ze naar buiten. Fire ants kunnen zich zelf redden door een bal van mieren te vormen die blijft drijven.