kunnen naaktslakken zwemmen?

ik verzamel ze uit mijn tuin en gooi ze over de sloot, maar soms valt r een in. Hooguit 1 meter van de kant. Zouden ze dat redden of heb ik ze verdronken, wat nou ook weer niet de bedoeling is. Van huisjesslakken weet ik dat ze niet kunnen zwemmen., maar naaktslakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
24.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Volgende vraag: overleeft de slak de inslag op de andere oever? Als hij in het gras landt, krijgt hij dan geen snijwonden van de grassprieten waar hij langs valt? Ook takjes van struiken kunnen snijwonden geven. Als hij op een dikkere tak landt, of op een steen, krijgt hij dan geen kneuzingen aan al zijn organen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeh zielig eigenlijk Ik gooi ze altijd over het hek van mijn tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik gil altijd en loop ervan weg als ik ze zie..
Zooow goor..

Het beste antwoord

slakken kunnen het soms wel, door hun huisje als zwemband te laten functioneren. maar aangezien de naaktslak als typisch kenmerk heeft dat hij geen huisje heeft kan hij niet zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuke foto zeg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, erg leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een geluksvogel ..euh slak,hij heeft een luchtbel in zijn huisje. :D
schitterende foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het plaatje was overtuigend;-)

Andere antwoorden (3)

Ook naaktslakken kunnen niet zwemmen en zeker geen lucht happen onder water.
12 jaar geleden
Nee ze kunnen niet zwemmen dus je hebt ze inderdaad verdronken..
Volgende keer iets verder gooien zodat ze het er levend vanaf brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat flauw dat je hier en min voor krijgt.Je advies had ik natuurlijk zelf ook al bedacht, maar soms gooi je fout. Ach dan is het nu vissenvoer, wat ook mijn volgende vraag wordt:-) Ik kan geen plussen geven, anders deed ik dat wel..
Snuffel
12 jaar geleden
Ik geef wel even een plusje voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja een beetje flauw, gebeurd hier wel vaker. Bedankt Snuffel :)
Als je de naaktslakken bedoelt die je tegenkomt onder stenen e.d. dan is het antwoord nee, maar de meeste naaktslakken vind je in de oceanen... DAT zijn de naakslakken die dus wel kunnen zwemmen. Je treft ze bv aan bij koralen, in mooie opvallende kleuren, zoals rood, waardoor hun zwemgedrag veel wegheeft van een lap die zonder de stierevechter de stier wil uitdagen... maar dan dus onder water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn niet de naaktslakken die ik bedoel, zoals wel uit de vraag blijkt, maar omdat het antwoord al gegeven is, is dit een mooie aanvulling. Btw net een filmpje gezien met zwemmende zeepaardjes en herinner me de zwemmende kwallen in Ecomare nog: zo mooi!