Zijn er ook dieren die verdovende middelen gebruiken?

In de natuur zijn planten te vinden die een werking op de geest hebben. Zijn er dieren die daar gebruik van maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag :)

Het beste antwoord

Jazeker, en lang niet altijd per ongeluk maar vaak bewust ook!

Enkele voorbeelden:

Katten - Kattenkruid
Jaguar - Bladeren van de Yaje
Eland - Vliegenzwam
Kapucijnaapje - Soort miljoenenpoot
Sommige vogels - Mierenzuur
Apen/vogels/olifanten - Gistend fruit/besjes (alcohol)
Honingbij - Nectar van limoenboom

Meerkatten - Stelen drankjes ;-)
Er is interessant onderzoek gedaan naar het drinkgedrag van deze aapjes. Hieruit is gebleken dat er net als bij mensen verschillende soorten drinkers bestaan. Ook bij deze apen zijn er niet-drinkers, sociale drinkers en heavy drinkers. De heavies gaan voor zoveel mogelijk alcohol in hun drank en de socio's voor zoete drankjes. Onder de heavies is er een aantal dat zich zo snel mogelijk in een coma zuipt, net als bij de mens. Uit het onderzoek blijkt ook dat veel van dit gedrag genetisch bepaald is.

Hahaha lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shit ben op me werk kan em nu nie kijke hahahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig filmpje,ik heb nog even lekker gelachen op de late avond.
Ja die zijn er... Apen eten overrijpe vruchten en die bevatten alcohol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de herfst en vroege winter krijgen we vaak vogels binnen die hebben gesnoept van gistende bessen, en bijgevolg stomdronken zijn :)

verder snoepen m'n katten graag van het kattenkruid en de valeriaan, en wekken dan sterk de indruk dat ze stoned zijn.
Rieneke1
14 jaar geleden
Wij hadden een appelboom met zoete appels,als ik in de herfst ging appels ruimen hoefde ik niet bang te zijn voor de tientallen wespen,ze waren te dronken om te steken.
Ze rolden zo uit de appels op de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
In mexico zijn er ook dieren die dagelijks coca bladeren vreten...