eerst waren er kleine plantjes en om zonlicht op te vangen groeide de platjes wat hoger boven de andere uit heel langzaam aan gingen de soorten zich van zelf te onderscheiden. omdat de plantjes steeds hoger moesten groeien werden de takjes ook steeds sterker en dikker en dikker om nog hoger te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn een liefdevolle schepping van God.
Niet alleen leveren ze een enorm goed bouwmateriaal.
Het zijn ook luchtzuiveringsfabrieken,die zuurstof afgeven.
Plus het feit dat ze een enorme verscheidenheid aan voedsel voortbrengen en nog veel meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want god heeft ook de bananen precies zo gemaakt dat wij ze makkelijk kunnen eten. -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, ik vind het prima dat je geloofd, maar ga het niet als wetenschap verkondigen... -1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allé de bananen komen uit het 'niets'!
Geloof het maar! Groot geloof!. Voor velen heeft het woord 'wetenschap' al iets goddelijks blijkbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je uit het niets? Bedoel je dat evolutie ervoor zorgt dat iets uit het niets komt? En zo ja (en stel dat het zo zou zijn) wat is daar dan het probleem van?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij een plus Aimee!
Tijdens de evolutie is er een moment geweest dat er vanuit zee, leven ontstond op aarde.
De eerste planten waren de lagere planten.
Dat waren planten zonder bloemen, maar met sporen zoals je dat ook ziet bij de schimmels en paddestoelen.
Door plaatselijke omstandigheden gingen heel langzaam de planten veranderen.
Het waren eerst vooral de varens en de paardestaarten.
Vooral deze paardestaarten werden steeds hoger en hoger en werden op den duur bomen.
Deze paardestaarten zijn heel lang ook een van de bomen geweest in ons land en waren toen 35 m. hoog.
Fosielen resten zijn nog te vinden in onze steenkool in Zuidlimburg.
Maar ook de kleine afstammelingen van deze hoge bomen zijn er nog steeds, ik mijn tuin groeit het schaafstro, ook dat is nog een afstammeling van de reuze paardestaarten.
Nu nog slechts 1 m. hoog en nog steeds een sporenplant!
Maar ook nog steeds geen bladeren.
Het is slechts een rechte groene stengel!!
Deze planten familie die eerst nog 35 m. hoog waren bestaan nu rond de 400.000.000 jaar.
Tijdens de evolutie zijn zo telkens nieuwe soorten ontstaan en de omstandigheden bepaalde hoe de bomen zich ontwikkelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had helemaal niet verwacht dat jij een darwinist was Eddijst? +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jOve, ik ben een zeer nuchter realistisch persoon, totaal niet zweverig zoals veel personen denken, maar wel uitermate leergierig en neem niet zo maar alles van een ander aan.
Ben dus zeer eigenwijs.
Ik verzorg rondleidingen in mijn eigen natuurpark en geef lezingen, heb wat geschreven enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant, waar heb je zoal over geschreven?
Ik heb een oud boek in de kast staan waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het betrouwbaar is en daar staat het volgende in:"God zei: ‘Overal op aarde moet jong groen ontkiemen: zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten dragen met zaad erin.’ En zo gebeurde het.De aarde bracht jong groen voort: allerlei zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten droegen met zaad erin. En God zag dat het goed was.Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze vraag bestaat geen absoluut antwoord.
als je in de evolutietheorie gelooft, zal een boom ontstaan zijn uit een heel klein, laag bij de grondplantje en als je in de bijbel gelooft, geloof je dat God de bomen heeft geschapen.
Kies zelf maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer de tektonische platen begonnen te vormen en de zeeën zijn ontstaan zijn er zich algen beginnen te vormen nu omdat de tektonische platen nog zeer onrustig waren had je regelmatig overstromingen waardoor deze algen en zaden op land achterbleven en hierdoor de kans hebben gekregen zich op land verder (apart) te ontwikkelen naar bomen. in de zee hadden deze algen geen stam nodig om hun gewicht te dragen door de gewichtloosheid van het water maar op land ik denk door afwisselend overstroming en droogte de sleutel was tot ontwikkeling naar een stevige stam omdat ze aan de flanken moesten groeien door het snelle zakken van het waterpeil