Waar gaan vogels heen die gaan sterven?

Er zijn zoveel vogels, maar ik zie ze zelden zomaar dood neervallen? (Op de ongelukkige na die is aangereden).
Bijvoorbeeld Reigers zijn geen kleine jongens, maar waar gaan die dan heen, ik zie ze niet aan de klant van de sloot liggen??? (Ik wil dus niet weten wie ze opruimt, maar waar de vogels zelf heen gaan voor ze dood gaan)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
11.3K
Antoni
14 jaar geleden
Lionheart, waarom stel jij (en Voyager) deze vraag alleen over vogels? Zie jij andere dieren dan vaker ergens dood liggen dan vogels?

Het beste antwoord

Die vallen uit de lucht... Of plakken op het wegdek...

De meeste vogels weten wanneer het einde daar is, en kruipen ergens weg in eenzaamheid om te sterven... Net zoals mensen in de landen rondom de Himalaya, als het hun tijd is in afzondering een plekje opzoeken om de laatste adem uit te blazen... Heel goed is dat en een heel oud gebruik... Natuurlijk om dat te doen en vogels zijn erg natuurlijk... Zo zie ik het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de meeste vogels gaan dood ergens tussen de bomen en struiken... gaan zitten op een stil plekje en slapen dan in...
zo eenvoudig is dat...

voor de opruiming zorgen de onvolprezen insecten en hun larvae... hoezo niet nuttig... oh nee, dat wou je niet weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al eerder gesteld.
http://www.goeievraag.nl/vraag/blijven-dode-vogels.7959

De natuur ruimte ze op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, wilde ik ook zeggen. +1
Antoni
14 jaar geleden
Ik herkende de vraag ook! +1.
...er zijn zelfs vogels die aan hun stokje vast blijven zitten als ze dood zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lionheart;

Is eigenlijk net als bij mensen die een natuurlijk dood sterven. Dat gebeurt zelden in het zicht van het publiek, maar vooral in de huiselijke kring. Vogels die oud zijn en gaan sterven zul je ook veelal in de buurt van hun nest aantreffen waarna echter de natuur voor de uitvaart zorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kleine vogels zoeken een rustig plekje op om te sterven, en die zie je door hun grootte over het hoofd.
grote vogels worden al snel gemeld aan de dierenambulance of gemeentereiniging, en liggen er dus vaak niet lang.
Rieneke1