Het is zomer (officieel), maar het valt mij op dat er nu zoveel spinnen weer buiten zijn, hoe kan dat??

En geen kleintjes, nee die vieze dikkerds! Meestal zie je ze zo in de herfst? Komen ze pas naar buiten met een bepaalde temperatuur ofzo? Hoe zit dat precies met deze griezels?

PS... plaatjes van spinnen aub achterwege laten, vindt spinnen echt verschrikkelijk eng.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vieze dikkerds ....die herfstspinnen zijn helemaal niet vies....dat zijn sierlijke veelkleurige creaturen.
Het is wel vervelend dat ze hun ragfijne net soms van boom tot boom spinnen....met het gevolg dat ik er regelmatig in mijn bakkes krijg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ja, ik vind van wel. Vind er weinig sierlijks aan.. Ik vind het vieze, dikke, gore beestjes met acht kromme pootjes die razendsnel kunnen lopen, stiekem weglopen als je éven niet kijkt of op je kleding gaan zitten als je door een spinneweb ben gaan lopen zonder dat je het wist. Spinnen in Nederland kunnen behoorlijk groot worden is mijn ervaring en hoe groter hoe enger ik ze vindt. Nee.... vindt er weinig leuks aan, aan die beestjes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
K vind ze ook eng maar ze eten wel andere insecten zoals muggen die nog irritanter zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou... Ik vind spinnen ook walgelijk en eng en vooral als het om die 'Grote' spinnen gaat.. Maar we kunnen best rekening houden met mensen die deze beestjes PRACHTIG vinden, he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuuurlijk kan dat! Ik waardeer iedereen zijn mening...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Het is maar goed ook, anders werdt elk beestje wel doodgestampt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maargoed, elk spin heeft wel een voordeel voor ons. Ze hebben allemAAL een functie

Het beste antwoord

Zoals al aangegeven groeien de paddestoelen al, typisch herfst weer.
Sommige soorten spinnen die paren in de herfst en zijn dan driftig op zoek naar een partner. Over het algemeen gaan de mannetjes spinnen op zoek naar een vrouwtjes spin.

Doordat het weer eigenlijk "voor loopt" denken de spinnen dat het al herfst is en gaan dus nu al op zoek naar een partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn het hele jaar door paddestoelen maar door het vochtige weer meer.

Andere antwoorden (4)

Wie weet komt het wel door het o zo mooie "zomerweer" in NL.. Op het moment heeft NL te maken met het weer van een herfstseizoen. Denk dat het daar aan ligt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
'k Heb gisteren zelfs al paddestoelen gezien, grote witte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik denk ook dat het komt omdat we nu al herfstweer hebben.
Spinnen zijn prachtige en boeiende dieren. In de natuur is het heel gewoon dat bepaalde diersoorten zich sneller vermenigvuldigen als er een grote toevoer aan voedsel is. Ondanks dat het minder goede zomerweer is het warm genoeg voor veel prooidieren van spinnen om zich te ontwikkelen en dat komt ook de spinnenstand ten goede. Die spinnen voorkomen daardoor dat vliegen- en muggenplagen binnen de perken blijven. Mooi toch? Alleen iedere keer dat web in mijn gezicht als ik 's morgens de voordeur uitga...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je laatste zin :))) +1
naar mijn idee heb je het hele jaar spinnen in huis, ik wel in ieder geval. Maar zoals een bioloog een verklaring gaf voor paddenstoelen. Pas in de herfst ga je er op letten, zal dit waarschijnlijk ook voor spinnen gelden. In de herfst heb je vaak van die dauw op de webben, daardoor valt het meer op. Maar naar mijn idee zijn er niet meer of minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie er eerlijk gezegd in mijn tuin niet méér dan in andere jaren, wel valt me op dat ze zichtbaarder zijn: ze hoeven zich niet te verschuilen voor brandende zon momenteel.