hoeveel haarcellen heeft een otter?

ik vroeg me dit gewoon f

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets meer dan een bever.

Het beste antwoord

Heel veel!

Een zeeotter heeft liefst 100.000 tot 400.000 haren per vierkante centimeter, terwijl er maar ongeveer 20.000 haren op een menselijke hoofd zijn!

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij een andere bron: Een otter heeft minstens 250.000 haren per vierkante inch, en dat is dus minstens 38.750 haren per vierkante centimeter. Dat is heel wat minder dan een zeeotter, maar nog altijd veel meer dan de menselijke hoofd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je!

Andere antwoorden (1)

Haar bestaat niet uit cellen; er bestaat dus niet zoiets als een haarcel.
Het antwoord is dus: nul.