Zijn er bepaalde (niet al te dure) slaapverwekkende planten (zoals belladonna maar dan niet dodelijk?)

ik wil graag een plantje hebben of een soort van kruid of zo wat slaapverwekkend is (net zoals in sommige films)

het moet niet al te duur zijn en het liefst zou ik het zelf willen kunnen telen (als het illegaal is dan geeft het niet het mag alleen niet schadelijk zijn)

Toegevoegd na 20 uur:
echt een plant die iemand buiten bewustzijn kan brengen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Het beste antwoord

Hop (Humulus lupulus) is een plant met sterke wortels, hartvormige bladeren en kegelvormige bloemen.

Het therapeutisch gebruik van Hop in Europa dateert uit tenminste de negende eeuw. Daarvoor werd het gebruikt in de productie van brood en bier, en werd ook verwerkt in salades.

Hop kan gebruikt worden voor problemen als rusteloosheid, bezorgdheid en slaapproblemen.

Voor meer informatie: zie link

Toegevoegd na 9 minuten:
En niet te vergeten: Valeriaan
Zie hiervoor: http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/valeriaan.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan moet je het 'langdradig weekblad' hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
hihi +1 voor de humor!
ik vind m'n eigen geteelde wiet niet zozeer slaapverwekkend, maar wel heel ontspannend.
en als je ontspannen bent, val je toch sneller en beter in slaap.
haal geen wiet bij de coffeeshop, want dan krijg je een ware thc bom in handen, waar je knetterstoned van wordt, en dat is (vind ik) niet fijn, en ook niet de bedoeling.
kweek lekker een paar planten op je balkon of in je tuin, en ontspannen maar :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Een anijsplant.Dus op zoek gaan naar de Anijsplant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kopje pepermunt een half uur voor slapen gaan, geeft ontspanning en een betere bloedsomloop.
Het laat je slijmvliezen krimpen zodat je meer lucht krijgt.
Neem echter geen 2 kopjes want dan werkt het andersom en kan je niet in slaap komen.
Voor tijdelijk kan je ook Valariaanwortel nemen, is ook net als de pepermunt makkelijk te kweken in je eigen tuin.
Valariaan mag je trouwens niet onbeperkt innemen.
Veel beter is de oorzaak wegnemen dat je niet kan slapen.
Een oorzaak die je waarschijnlijk wel zelf zal kennen.
Dan pas ben je goed bezig, ook hier kunnen kruiden je goed bij helpen.
Maar een plant die je buiten bewustzijn kan brengen zijn er wel, maar zijn ook zeer schadelijk , van zelfsprekend ga ik nu geen namen noemen.