Hoe kan het dat ik na een intensieve dag en weinig slaap 's ochtends hele soepele spieren heb?

Een dag en avond lang lopen en nog een stuk in de nacht dansen, slapen om 3 uur, 7 uur 's ochtends wakker: en ik leg zo een been in mn nek! Dat lukt me onder normale omstandigheden nooit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Je spieren zijn lekker warm geworden en in bed op temperatuur gebleven.
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kennelijk beweeg je onder normale omstandigheden te weinig en leef je pas op onder de beschreven toestand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat je, als je zwanger bent, een grotere souplesse in je gewrichten krijgt. Dat is hormoongestuurd, om te zorgen dat op het juiste moment het baringskanaal voldoende vrijheden heeft voor de baby.
Sommige vrouwen hebben dit na de bevalling nog steeds, in iets mindere mate. Dat kan wel wat problemen opleveren, maar ook soms kan gewoon de lenigheid toenemen.

Wellicht is het zo dat je, na een dagje intensief spiergebruik, de gewrichten goed hebt opgewarmd. (En dat je 's-ochtends om 7 uur probeert om je benen in de nek te leggen heeft volgens mij ook te maken met zwanger willen worden, maar dat is geen reden voor het vrijkomen van die hormonen...)
14 jaar geleden
Het is go with the flow... Overgave aan dat wat is, en dat maakt lenig... Je geeft je over aan de beweging, aan weinig slaap, aan dat wat is, dat is acceptatie, dat is jong zijn, dat is leven... En dat maakt los en lenig... Daarom zijn kinderen zo lenig en ouderen worden steeds stijver, omdat ze niet meer meegaan met de flow...

Het is een teken dat je jong kunt zijn nog... Hou dat zo, dat voelt goed... en lenigheid komt vanzelf... Daar hoef je niets voor te doen...