Wanneer besluit een spin om weg te gaan en een nieuw web te maken als blijkt dat hij op een slechte plek zit?

Op kantoor zit er nu een heel klein spinnetje een web te maken in een plant op mijn bureau. De kans dat er echter iets eetbaars in zijn web vliegt is heel erg klein. Ik weet dat spinnen heel lang zonder eten kunnen.

Maar wanneer "besluit" zo'n beestje om een beter stekkie te zoeken als hij niets vangt? Of zal hij uiteindelijk sterven van de honger?

Toevoeging 22-05-2009 08:05 uur. Spinnetje zit er nog steeds en heeft zo te zien nog niets in zijn web gehad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval krijgt hij niet eens de kans om een nieuwe plek te zoeken...
Hij zal wel snel in de gaten hebben dat hij op een verkeerde plek zit trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms laat ik zo'n spinnetje rustig zitten, soms pak ik het op en zet ik het buiten. Als het even kan maak ik eerst het web redelijk kapot. De spin zal dan de restanten van het web verzamelen en opeten - daar zitten kostbare eiwitten in. Pas daarna gaat de spin naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag het de spin zelf.

Antwoorden (3)

Nou jij zit er 't dichtste bij.. zou zeggen hou 't in de gaten en laat 't ons weten ;)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig die anoniempjes :),
Het spinnetje kijkt jou aan en denkt "hoe lang zal het duren voordat die reus een goeie schoonmaakster in dienst neemt? Of besluit hij een beter stekkie te zoeken?"
In kantoor en in de natuur zal een web op een gegeven moment "vies" worden (stof, kleine blaadjes) en dat zal denk ik voor de spin een teken zijn om zijn koffers te pakken. Als denk ik dat in de meeste gevallen een web door de elementen eerder stuk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat de spin vaststelt 'nu is het genoeg geweest'