wat is een "black bass" in het nederlands??

het is een mooie vis, alleen ik wil graag weten hoe ze dat nou in het Nederlands noemen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwarte baars?

Het beste antwoord

De Nederlandse naam is gewoon 'zwarte baars' als de vis een kleine bek heeft, en 'forelbaars' of Amerikaanse baars wanneer het om het exemplaar met een grote bek gaat.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op deze site noemen ze het een grootbekbaars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Micropterus

http://nl.wikipedia.org/wiki/Micropterus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is geen Nederlands maar Latijn.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar de nederlandse benaming dus. wist je dat paraplu eigenlijk frans is? "het woord paraplu komt van het Franse parapluie" meld wiki ons je zou het regentegenhouderapparaat kunnen noemen maar dat doen we dus niet. its krazy i now...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok ik wilde even geen -1 geven voor dit antwoord, omdat Amadea er al een terechte reactie heeft gegeven, maar met menno's reactie daarop verdient hij als nog een dikke -1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn dat je op de materie ingaat ipv er vaag omheen te babbelen... wat is het punt dat je wil maken? (buiten de min 1) een nederlandse benaming kan een leenwoord zijn, wat is je onderbouwing dit tegen te spreken?
Amadea
12 jaar geleden
Als het een Nederlands woord was, dan zou het op z'n minst micropter moeten zijn. Net als paraplu de Nederlandse versie is van parapluie. Maar het is gewoon niet zo dat die vis in het Nederlands die naam heeft.... Hoezo vaag eromheen babbelen? Dit is toch zo duidelijk als het maar kan zijn?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze reactie is vrij duidelijk maar mijn vorige reactie was gericht op j0ve, die dacht laat ik me is met de vraag bemoeien zoals amerika zich in irak en vietnam moeide: "waar gaat het eigenlijk over? maakt niet uit wij gaan gaan ons moeien. maarja als je je dan moeit meld dan iets substantieels, zeker als je een min wil rechtvaardigen.