Gaan wespen wel eens een bijenkorf binnen om honing te stelen?

Wespen houden van zoetigheid en daar hebben ze het voor het grijpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wespen eten kleine insecten, zuigen nectar uit de bloemen en stelen soms honing van de bijen. Toegevoegd na 1 uur: Bron-2: Wespen vallen bijen wel eens aan om de honing te stelen maar dat is soms best oneerlijk want wespen kunnen 10 keer steken en bijen maar 1 keer. Bron-3: Onze bijen hebben, net als wespen, wel gif. Dat hebben ze hard nodig om hun huis te verdedigen tegen indringers als muizen, wespen en mensen die hun honing willen stelen. Die honing is hun wintervoorraad. Als de imker die weghaalt, geeft hij er suiker voor terug. Bron-4: Volwassen hoornaars houden van zoet voedsel. Ze drinken vruchtensappen en nectar van bloemen, en stelen zelfs honing van bijen. Bron-5 De werkster moet het volk ook beschermen tegen vijanden. Ze begint daarmee als ze ongeveer 17 dagen oud is. De vijanden worden dan verjaagd of soms zelfs gedood. Op dit plaatje vallen werksters enkele wespen aan die de kast in willen. Deze wespen zullen nu vast en zeker geen honing meer stelen. Toegevoegd na 1 uur: Hier het ultieme bewijs van een wesp die honing steelt: http://www.youtube.com/watch?v=30dmeEFuEOo&feature=related

Bronnen:
http://www.meli.be/Kids/DeHoningbij/Bijenw...

Gewone wespen zullen niet zo gauw en bijenkorf in gaan want dat wordt goed verdedigt. De kornaarwesp doet dat dacht ik wel, als ik me goed herinner moordt hij alle bijen uit en rooft de larven uit de bijenkorf, maar hij steelt geen honing dacht ik. Kon er niets over vinden, dus ik weet het niet zeker. Toegevoegd na 43 minuten: kornaarwesp moet zijn de hoornaar

Wespen niet, bij mijn weten. De bijenkorf wordt te goed verdedigd, en een wesp wijkt teveel af van een bij (dat wil zeggen: hij lijkt in de verste verte niet op een bij) om "incognito" de korf in te gaan. Er is wel een spinnensoort die een mierennest binnengaat. De spin heeft geuren die lijken op die van de mieren. De spin (acht poten) tilt zijn voorste twee poten op, loopt op de overige zes poten (als een mier), en doet alsof zijn voorste twee poten de antennes (voelsprieten) van een mier zijn. Meestal gaat dat goed, en komt hij het nest binnen om larven te eten zonder te worden herkend. Soms wordt de spin herkend. Dan zit hij in het hol van de, eh, mier, en wordt hij ogenblikkelijk doodgebeten. En wellicht aan de larven gevoerd die hij had willen eten. 't Is letterlijk eten of gegeten worden... Als je een spannend leven wilt, moet je reïncarneren als zo'n spin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100