Hoe kan ik aan bananenvliegjes komen voor onderzoek?

Voor mijn pws wil ik onderzoek doen met vliegjes. Hiervoor wil ik bananenvliegjes (Drosophila melanogaster) gebruiken. Ik vroeg mij alleen af hoe ik hieraan kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (5)

Misschien bij een universiteit of hogeschool.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn toch hetzelfde als fruitvliegjes..
Dan moet je gewoon even wat oud fruit afval bewaren dan komen ze vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem een kom, en doe daar een voor fruitvliegjes onweerstaanbaar prutje in; rottend fruit, een scheutje wijn, wat gist, wat gebruikte koffiepads.
span hier vershoudfolie over, en prik daar wat gaatjes in.
zie nu ergens een afvalhoop of compostvat te vinden, en zet je kom daar neer.
als je er een stel hebt gevangen, kan je de folie verwisselen voor een oude panty over de kom.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Leg een rot ei op de verwarming en daar komen ze op af. Dit is een serieus antwoord dus ik zeg er ook bij dat het heel erg gaat stinken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bij een universiteit, je krijgt dan als het goed is een kweek fruitvliegjes die genetisch vrijwel identiek zijn zodat je onderzoeksresultaten niet door variatie beïnvloed worden.