Is door middel van DNA wel eens een uitgestorven dier weer tot leven gekomen?

Pas geleden was ik Naturalis met een rondleiding. Ze vertelde over de mammoet die inmiddels 20.000 jaar zijn uit gestorven. Maar dat er nog wel DNA uit te halen is. En dat ze misschien de mammoet tot leven kunnen brengen.

Maar ik zelf geloof niet dat het kan. Dus ik vroeg me af.
Zijn er wel eens uitgestorven dieren weer tot leven gekomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

theoretisch is het mogelijk, sterker nog: er zijn al mensen mee bezig. een japanse onderzoeker wil dit gaan doen, hij verwacht het binnen 4 jaar gedaan te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
om je vraag even helemaal te beantwoorden: het is tot nu toe nog niet gedaan naar mijn weten. maar het zou wel kunnen gaan gebeuren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tot nu toe is het nog niemand gelukt (of ze hebben het heel goed geheim gehouden ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als het lukt, ze dit niet geheim gaan houden, haha!
Het is nog niet gebeurd en ook nog niet mogelijk met de huidige technologie, misschien dat het over 50 jaar wel kan maar dat weten we niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai, ja dat kunnen ze wel en dat willen ze ook doen. Maar daar heb je DNA voor nodig. Ze zijn dus bezig met de Wooly Mammoth en de quagga:
http://www.quaggaproject.org/