Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is door middel van DNA wel eens een uitgestorven dier weer tot leven gekomen?

Pas geleden was ik Naturalis met een rondleiding. Ze vertelde over de mammoet die inmiddels 20.000 jaar zijn uit gestorven. Maar dat er nog wel DNA uit te halen is. En dat ze misschien de mammoet tot leven kunnen brengen.

Maar ik zelf geloof niet dat het kan. Dus ik vroeg me af.
Zijn er wel eens uitgestorven dieren weer tot leven gekomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
854

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

theoretisch is het mogelijk, sterker nog: er zijn al mensen mee bezig. een japanse onderzoeker wil dit gaan doen, hij verwacht het binnen 4 jaar gedaan te hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
om je vraag even helemaal te beantwoorden: het is tot nu toe nog niet gedaan naar mijn weten. maar het zou wel kunnen gaan gebeuren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tot nu toe is het nog niemand gelukt (of ze hebben het heel goed geheim gehouden ;-) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als het lukt, ze dit niet geheim gaan houden, haha!
Het is nog niet gebeurd en ook nog niet mogelijk met de huidige technologie, misschien dat het over 50 jaar wel kan maar dat weten we niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hai, ja dat kunnen ze wel en dat willen ze ook doen. Maar daar heb je DNA voor nodig. Ze zijn dus bezig met de Wooly Mammoth en de quagga:
http://www.quaggaproject.org/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding