Hoe kan het hCG hormoon in de urine komen?

Als je zwanger wordt kun je hCG meten in de urine. hCG is volgens mij een eiwit. En ik dacht altijd dat eiwitten niet in je urine kunnen komen tenzij je nieren niet goed zijn.
Dus waarom kan dat met hCG wel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

Peptide hormonen, zoals HCG, worden in de nieren afgebroken en een klein percentage wordt inderdaad via de nieren uitgescheiden. Er wordt altijd een beetje eiwit uitgescheidn ook door gezonde nieren, tot 75 mg /L is normaal. De test waarmee eiwit in urine wordt aangetoond is een veel grovere test dan de imunochemische test waarmee HCG wordt aangetoond
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedank voor het antwoord, nu begrijp ik het.