Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

we hebben baby meeuwen op het dak zitten en nu hebben we dus last van laag vliegende meeuwen. Weet iemand of hier iets tegen te doen is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Stenen gooien, toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ervaring me meeuwennesten zijn dat de ouders inderdaad laag vliegen en "schijn" aanvallen doen om hun jongen te beschermen. Wij deden altijd een stok vastmaken verticaal aan ons rugzak, hierdoor kwamen ze niet te dichtbij ons hoofd, verder is het afwachten tot de jongen uitvliegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op het moment kan je niet veel anders doen dan een paraplu opsteken als je je huis verlaat of nadert.

wees er volgend jaar op tijd bii, nog voor de meeuwen gaan nestelen.
maak het dak ontoegankelijk door er duidelijk zichtbare draden over te spannen, of als dat niet mogelijk is, wapper dan een paar maal per week met een bezem oid .
voorkomen is beter dan genezen.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
ik denk dat het beste is om af te wachten totdat ze het nest gaan verlaten.
daarna zou ik wel het oude nest weghalen en iets anders neer te leggen op je dak zodat ze niet snel een ander nest gaan bouwen het jaar erop.
veel succes en vergeet niet een muts op je hoofd te doen als je buiten komt :).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtdrukpistool of bb gun of wapenvergunning hale laatste duurt wel eg lang
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding