Als iemand geboren wordt, om 5 vóór middernacht het hoofd, en om 5 ná middernacht de rest, mag hij dan 2 dagen z'n geboortedag vieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat een dillema zou dat zijn:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha 2 feestjes, 2 keer taart, 2 keer cadeautjes, het lijkt me wel wat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lotte18: dan word je ook snel ouder ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar Hippo, en ik voel me al zo oud. (oei wat vind ik het erg om die grens van de 20 te naderen) :P

Het beste antwoord

Nee. De baby is pas officieel geboren wanneer hij/zij volledig uit de moeder is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zo lang duurt het niet nadat het hoofdje eruit is. De geboortedag is de dag, dat het kind echt is geboren dus in zijn geheel de wereld mag aanschouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 na middernacht, meestal kijkt de gyn pas zodra het kleintje op de buik van moeders ligt.. maar 10 min met zn hoofdje erbuiten vind ik wel erg.. mijn vriendin en kleintje hebben geluk gehad zo te horen.

en sja.. van mijn part vier je het ook 9 maanden voor je eigenlijke verjaardag.. of 12x in het jaar.. een rede voor een feestje is nooit weg ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat mag,het mag zelfs 365 dagen per jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
;-))
+1
Degynacoloog kan het ook aan je vragen wat de tijd ongeveer was. Dat deed ie bij ons ook. In dit geval zou je iets kunnen smokkelen. Als er al iemand op die dag jarig is, of koninginnedag of 1 april ofzo. Die paar minuutjes maakt ook niet uit.

Ik heb wel eens gehoord dag een tweeling op verschillende dagen geboren worden. Een voor middernacht en een erna. En zelfs in 2 verschillende jaren. Oudejaarsdag en nieuwjaarsdag. Maar dan moet je wel goed mikken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat Vind Ik Niet, ALS Je Voor twaalfen Ben geboren Ben Je op de dag jarig!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer het `hele kind` geboren is, die dag telt.