Is een zebra een soort paard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, met een pyjama!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En jij bent een ezel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een colconbri! http://nl.wikipedia.org/wiki/Colconbri

Antwoorden (6)

Een zebra is een paardachtige. Hij is dus familie van het paard en de ezel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zebra is een paardachtige. Hij is familie van het paard en de ezel. Hij heeft hetzelfde lichaam als een paard. Hij heeft een lange snuit. Ook heeft hij hoefen. Het geluid dat hij maakt klinkt raar. Het is een mengeling van het hinniken van een paard en het balken van een ezel. Maar er zijn ook duidelijke verschillen: de manen zijn van kort stijl overeind staand haar en de vacht is altijd gestreept. Geleerden zijn er niet uit waar deze streepjes voor zijn. Sommigen denken dat leeuwen in de war raken van de strepen. Ze kunnen dan niet zien waar de ene zebra begint en de andere eindigt. Anderen denken dat de strepen dienen om elkaar te kunnen herkennen. Elke zebra heeft een ander streepjespatroon. Door de streepjes te onthouden weten ze wie wie is. Zebra's hebben allemaal zwart-witte strepen. De Grevy-zebra is de grootste zebra. Hij heeft lange benen en hij wordt ongeveer 275 centimeter lang en gemiddeld 400 kilo zwaar. Hij heeft smalle, verticale strepen op zijn lijf met een witte buik. Hij heeft een smalle, lange snuit en brede oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is familie van het paard, want ze kunnen met elkaar gekruist worden.

Dan krijg je een zebrapaard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wil ik niet weten hoe ze op een zebrapad zijn uitgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zal ik je dat ook niet vertellen.
Je kunt het afleiden aan de hoeven (niet gespleten hoeven) Het is dus direkte familie van het paard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de zebra is een kleine, gedrongen paardachtige, afkomstig van de steppes van Centraal en Zuid-Afrika. Ze worden gekenmerkt door hun zwartwit gestreepte vacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is een soort paard. Een kruising zebra/paard levert deze beauty's op!