De EHEC wordt verspreid via rauw vlees / mest, en wordt op die manier opgenomen in de groente. Ook kan het dmv gesproeid regenwater op de planten terecht komen, waar het dan weer door de plant wordt opgenomen. Het zit dus IN de groente (jammergenoeg, anders kon je gewoon even afspoelen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan er ook op zitten, wanneer het er op gesproeid wordt (regen water sproeien..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zit het OP de groente en is schillen en goed wassen voldoende om er van af te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron? Ben benieuwd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron?ik ben ook benieuwd. Kijk, al zou men het niet weten,ik weet wel dit: De meeste mensen wassen hun groenten voor ze het gebruiken,gewoon voor het geval het bespoten zou zijn,en zelfs ingevroren diepvriesgroenten in zakjes worden vlak voor het inpakken met kokend water kort gewassen. Toch zijn er al zo veel mensen ziek en gestorven. Dit is dus al één bewijs dat het niet op maar wel in de groente zit,als het al in groente zit want zelfs daar is men niet eens zeker van,want men oppert dat het ook wel eens in vlees zou kunnen zitten maar ook dit weet men nog niet zo zeker.
Gezien alle doden en zieken stel ik dus als bewijs vast dat het dus in de groente zit, en niet erop,als het in groente zit.