hoe kan het trouwens dat een tomaatplant niet in staat is om zijn vruchten te dragen zelfstandig?Hoe gaat dat in de vrije natuur dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

De natuur heeft niet bedacht dat jij mooie gave tomaten wilt eten. De natuur vindt het best dat ze op de grond liggen en daarna wegrotten. Ze zijn de voortplantingsorganen van de plant, die moet je eigenlijk niet opeten :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, maar wat is het nut van de tomaatplant dan?of is dit een heel domme vraag;-)
AWM
14 jaar geleden
Ze zijn uitgevonden door Meneer Heinz, voor de ketchup.
Nee, serieus, het nut aanwijzen van een plantensoort kunnen wij mensen niet. Wij meten dat altijd af aan ons zelf.
Wij vinden een brandnetel niet nuttig, maar wij kunnen daar niet zo goed over oordelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnx

Andere antwoorden (1)

In italie worden tomaten gekweekt voor de tomaten puree.Daar worden die tomaten niet keurig op gebonden.Tomatenplanten groeien als onbeholpen kruip planten zodra de tomaatjes te zwaar worden en de stengels te lang.Ze worden met oogst machines geoogst als hier de tarwe.Maar in italie is het warm en droog normaal gesproken en zullen de tomaten niet gauw gaan rotten als ze met plant en al op de aarde terecht komen.