Tot op zekere hoogte wel. De evlutie is immers survival of THE fittest, waaruit uiteindelijk dus degene die het sterkst is zich het meest voortplant waardoor die soort vaker voorkomt en de soort dus evolueerd. Door de huidige wetenschap kan men de mensen die "zwakker" zijn in leven houden, waardoor deze ook de kans krijgen zich voort te planten en dus hun genen die "zwakker" zijn voort te geven. Hierdoor wordt de evolutie in de weg gezeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jazeker. De evolutie zal zeker anders verlopen omdat er ingegrepen wordt. Grote groepen mensen blijven in leven, die zonder ingrijpen zouden overlijden. Hierdoor is de samenstelling van de mensheid anders en zal de evolutie heel anders gaan. Het "survival of the fittest"verhaal gaat inderdaad niet meer op, sterker nog, de meest invloedrijke mensen zouden het waarschijnlijk geen lang leven hebben als het 'survival of the fittest" nog zou gelden. De manier waarop wij leven (in een huis met verwarming, water etc) is minstens van grote invloed op de evolutie.