Wat is dit voor een soort?Deze zit nu in mijn tuin.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Is het een zweefvlieg. Deze lijken veel op wespen/ bijen, maar zijn totaal onschuldig en kunnen ook niet steken. Ze behoren tot de tweevleugeligen zoals vliegen en niet tot de vliesvleugeligen zoals, hommels, bijen en wespen, zij hebben namelijk 4 vleugeltjes, makkelijk te onderscheiden dus.

Dat is geen bij, zoals je met je trefwoord suggereert. Het is een gewone zweefvlieg. Toegevoegd na 53 seconden: Althans, zo ziet hij eruit. Van de zweefvlieg bestaan vele, vele soorten, ook in Nederland. Je kunt ze makkelijk van de bij onderscheiden door de manier waarop ze vliegen: ze hangen meestal stil in de lucht. Bijen doen dat nooit.

door de vleugels is zijn lijfje niet zo heel goed te zien dus ik weet het niet 100% zeker hoor..maar een na een paar afbeeldingen te hebben bekeken een paar suggesties: - hoornaar? - bijenwolf? ik vind het ook wel lijken op zo'n nepwesp.. sluipwesp noem ik die altijd, maar daar heb je ook verschillende soorten in.

dit is een van de 750 soorten zweefvliegen die in west europa voorkomen.

volgens mij een sluipwesp

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100