Waarom circelen vliegen altijd onder een lamp, ook al is deze niet aan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Die vliegen zullen wel mannetjes en vrouwtjes zijn die het kennelijk prettig vinden een soort vrij zwevend baken te hebben om ergens op te landen zonder gevaar tijdens rust momenten tijdens hun parings dansje.Je ziet nooit vliegen rond vliegen bij een vaas met bloemen of een tak, maar altijd bij een lamp.Maar het had ook een kleef strip vliegenvanger kunnen zijn.Maar ja als ze daarop landen zijn ze de klos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord op mijn vraag..

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat de lamp nog steeds warmte uitstraalt, maar dat is slechts een gok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vliegen en motten circelen altijd om een lamp omdat ze van nature haaks op het licht vliegen. Doordat het licht uit 1 punt komt moeten ze dus rondjes vliegen om haaks op het licht te blijven vliegen.