Doet een spin je iets aan? ( angst )

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik nu net 5 min geleden een een spin zag lopen op mijn bureau.. ik ben echt geschokt gewoon ,, Ben die seconde naar beneden gelopen en heb een stofzuiger gepakt.. Maar nu 5 min later kan ik hem nergens meer vinden.. Ik durf niet eens meer te slapen... ik zit nu met moeite achter de computer en elke gevoel bij mij lichaam ergens lijkt het of er een spin loopt:S Iemand misschien tips om van deze kut angst af te komen.. En ook zoiets vind het hoe bang ik ook ben zielig om hem gelijk dood te slaan met iets...

Dus iemand tips om hier van af te komen...??

Please:D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6K

Het beste antwoord

Spinnen kunnen bijten, maar de enige spin waarvan je de beet echt kunt voelen, is de waterspin (en ja, die zit in het water), die beet kun je vergelijken met een wespensteek.
Spinnen die je in huis tegenkomt, gaan liever op de loop voor jou en verschuilen zich dan in een donker hoekje, of op je plafond.
Spinnen lopen eigenlijk nooit over mensen heen, omdat onze huid onaangenaam warm is voor hun pootjes, misschien helpt dat al een beetje om te weten.
Je zou je kunnen verdiepen in spinnen om te beseffen dat je angst niet reëel is, maar ik vermoed dat spinnenangst ook een beetje ingebakken zit in de mens, misschien als een soort oerangst uit de tijd dat we onze omgeving deelden met spinnen die wel degelijk gevaarlijk konden zijn?
Belemmert het je echt te erg, dan zou je een training kunnen overwegen, als je zoekt op spinnenfobie of arachnofobie vind je vast wel iets in jouw omgeving of online.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De spinnen, die in Nederland voorkomen, zijn niet gevaarlijk. Tenzij het een ontsnapte spin uit iemand terrarium betreft, echter die kans is niet zo groot.

Angst voor spinnen in Nederland is dus niet terecht. Hou dit in je achterhoofd als je weer een spin tegenkomt.

Sterker nog, spinnen zijn hartstikke nuttig. Ze vangen bijvoorbeeld insecten zoals muggen, die je waarschijnlijk als zeer storend ervaart.
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
spinnen kunnen wel bijten, maar daar voel je niet zoveel van. geen reden om je druk te maken in elk geval. ik ben zelf nog nooit gebeten door een spin.
Door alle commotie zal hij zich wel ergens verstopt hebben. Huisspinnen komen gewoonlijk uit hun schuilplaats als het donker is of als er al een hele tijd geen beweging is. Zoals daarjuist toen jij waarschijnlijk al enkele uren onbeweeglijk achter je PC zat :-)
Je zal hem nu niet meer zien, hij is even hard geschrokken van jou als jij van hem.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij kan proberen te bijten als je hem moest vastpakken. Dan wil hij zich verdedigen. Maar zelfs dan is hij ongevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft hier in Nederland niet bang te zijn voor spinnen. Als je in de tropen zou wonen zou dat anders liggen. Wat je de volgende keer kunt doen is een glas over de spin heen zetten en dan een stukje papier/karton onder het glas schuiven en de spin op deze manier naar buiten brengen, als je dat durft tenminste.
Er zijn overigens wel methodes om je van je spinnenangst af te brengen. Daarbij wordt mensen geleerd om bijvoorbeeld eerst naar een spin te kijken, dan hem te aaien en vervolgens hem over je arm te laten lopen. Google eens voor meer informatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Angst voor spinnen noem je arachnofobie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen zijn bang voor spinnen. Ik snap er niets van, want het zijn heel nuttige diertjes. Als ik er een in huis heb pak ik m bij zn pootje en zet m buiten. Ik ben nog nooit gebeten. Ze hebben geeneens tanden. Weet je wat ik eng vind dat zijn muggen. Getve die willen je bloed. Het zijn gewoon kleine Frankensteintjes. Brrrrrrrrrrrr

En daar zijn mensen niet bang voor.

Ik wel en ze lusten me nog geeneens, omdat ze mn bloed vies vinden. Maar ze zoemen wel om mn oren en bah wat een nare monsters.

Geef mij maar de spin

leve de spin, want die eten die monsters
Dofa