Wat voor spin is dit?

Ik heb deze spin nog nooit een web zien maken, hij loopt al een tijdje overal rond in mijn kamer. Meestal over de muren en het plafond. Het is maar een klein spinnetje ongeveer 10-15 mm.

Foto's: http://i.imgur.com/9eWiDSK.jpg http://i.imgur.com/TpEejd4.jpg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Het beste antwoord

Dit is een getijgerde lijmspuiter (Scytodes thoracica). Het is één van de 2 soorten spinnen uit de familie lijmspuiters (Scytodidae) die in Nederland voorkomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Die lijkt er ook wel op.
Welke site gebruik jij om spinnen te determineren? Want ik heb gewoon fotootjes zitten vergelijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik ken het gewoon van een spinnenboek dat ik vroeger gelezen heb. RichardG heeft in de beschrijving geschreven dat hij nooit gezien heeft dat deze spin een web maakt, en toen ik het maar aangenomen heb dat het wel een lijmspuiter moest zijn. Daarna heb ik wat gegoogeld naar een lijmspuiter en zo gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie :)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk is dit een eenvoudige muurkaardespin (Amaurobius similis), of misschien een huikaardespin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag me af of het al een 'oud' beest is of nog een jong ding.
Omdat het zo klein is twijfel ik zelf.

Maar ik zou gokken voor een (grijze ) huisspin. Dit vooral omdat ik op de foto zie dat de poten zo wat verschillende streepjes gekleurd zijn.
nounka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij zit al zeker zo'n 3-4 weken op mijn kamer haha