Werkt mee-roken verslavend?

Dat roken en mee-roken slecht voor de gezondheid zijn, is algemeen bekend.
Maar welke stoffen ademt een roker nu uit?
Zit hier nicotine in en zo ja kan dit verslavend werken voor de mee-rokers?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (4)

Ja het werkt verslavend, ik heb een buurmeisje gehad die zelf niet rookte maar waar thuis veel gerookt werd. Toen zij een keer 2 dagen op kamp was van huis had ze last van ontwenningsverschijnselen van het niet-meeroken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben er niet verslaafd aan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mischien zelfs nog wel verslavender, omdat je het meestal zelf niet door hebt, en constant binnen krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik denk dat dit verslavend werkt. Aangezien je dezelfde stoffen inademt als de roker zelf.