Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ervaren dieren ook koude en wind als (on)prettig?

Als ik kijk naar beleefdelente.nl, dan zie ik die slechtvalk in z'n veel te ruime nestkast met nauwelijks bescherming tegen koude, regen en wind. Hoe zou zo'n slechtvalk dat zelf ervaren? De steenuil bijvoorbeeld zit in en gezellig huisje met speciale entree......

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
764

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja natuurlijk, anders zoeken ze teen beschutting. Als je he niet erg vind nat te worden zoek je toch geen schuilplaats? Er moet een prikkel zijn die zegt, bah, wegwezen hier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dikke poes ligt alleen deze week vaak buiten, bij temperaturen beneden de 25 komt ze al gauw weer naar binnen. Het antwoord is dus ja en slechtvalken hebben er kennelijk weinig hinder van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het 's winters vriest en sneeuwt moeten ook koeien en paarden naar binnen, omdat ze het anders veel te koud hebben.
's Zomers, als de zon aan de hemel staat te gloeien, hebben ook koeien beschutting nodig tegen de hitte. Vandaar, dat je ook geregeld ziet, dat er in de wei bomen staan waar de dieren enige beschutting kunnen vinden tegen de hitte. Als de dieren geen schaduw hebben kun je er vrijwel zeker van zijn, dat dierenvrienden (dierenbescherming) gaan klagen over het feit, dat de beesten geen toevlucht hebben tot enige schaduw.
Wat de wind betreft: als het erg hard waait kun je zien, dat koeien met hun kont richting wind gaan staan, zodat ze er aan hun voorkant (kop) geen last van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding