Hoe kun je zien hoe oud een duif is?

Toegevoegd na 32 minuten:
Met duif bedoel ik een stadsduif.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
12.2K

Antwoorden (2)

Bij een postduif staat het geboortejaar op de ring, maar zonder ring is er niet veel van te zeggen.
Je ziet het wel als een duif nog erg jong is, omdat er dan nog wat dons door het verenpak heenpiept. Bij tortels verschijnt de kenmerkende halsring pas wat later.
Bij volwassen vogels valt echter niet goed de leeftijd af te lezen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Stadsduiven zijn verloren gevlogen postduiven, die in hun omgeving zich verder voortplanten.
Zonder ring kan je eenjarige jonge duiven uit oudere herkennen. Zie je aan de poten tenen en nagels. Hebben vaak ook een mooi vederpak.
Eens ouder dan een jaar is het niet meer te merken.